Thursday 24 June 2010

cam cibai, boleh?


Tak tido malam, pasal mau buat thesis kaw-kaw. So harini tak mandi kelam kabut nak jumpe prof (oi aku mandi after tengok Deutschland-Ghana pastu tak tido so tak busuk eh). Turun from tingkat 4, letak punggung atas seat basikal, kayuh serta-merta! Basikal. jalan. 3. inci. SAHAJA. Sambil bunyi prootttt preettt prottt pretttt. Tayar pancit. Bukan kes pancit manja-manja eh. Ini memang leper tahap tiub-tiub tu sekali nak tercabut dah.

Elly ada cerita, berapa hari lepas, die balik from doing groceries, neighbour iranian and minah nigga depan rumah (french kot if not aprika) bergaduh sakan depan entrance building kitorang.

Diorang gaduh pasal hak parking basikal dalam building. Building ni kecik gila, so isle nak lalu-lalang ade certain orang simpan basikal. Minah nigga ni nak parking basikal dalam building, tapi mamat iranian ni tak bagi. (bodoh jugak la debate ni, sebab mamat ni dan bini die simpan basikal dalam building).

Nigga : Apahal x boleh parking sini, padahal tempat ni kosong??

Iran : Mana boleh. Habis nanti orang yang selalu parking sini balik nanti, die nak parking mana?

Nigga : Parking lua a. Apahal lak nak claim tu hak die? Apahal die boleh parking dalam, aku tak boleh? Aku tau, ni sebenanya tempat bini kau kan?? (Sambil tunjuk-tunjuk Elly ngahahahaha tibe-tibe die boleh jadik bini orang)

Dan bende yang sama diulang-ulang dengan intonasi yang berlainan. Elly try masuk campur, tapi sempat cakap, 'Nein...-' terus nigga ni bambu semua orang. Malas layan, terus naik. Tengah² daki tingkat 4 boleh pulak basikal aku yang jadik topik gaduh.

Eh, apahal nak libatkan basikal aku. Basikal aku tu tu boleh buat eklan tahan 4 musim ok. Time winter dulu aku tengok basikal aku seketul je lone ranger kat luar tu. Panas hujan salji tornado basikal akuuuu jugak kat luar sorang-sorang. Tu yang bengkang bengkok kene tiup angin. Habis lampu, basket aku rosak bagai. Tibak jadik bahan gaduh. Hish.

Anyways, the next day of perang nigga vs iranian, elly tengok tayar die pancit. Gelak-gelak, cakap 'Ade orang sabotaj beskal aku ke?'.

Semalam masa aku nak parking tempat usual aku, ade satu basikal monopoli space. So aku himpit-himpit a, so that muat 2 basikal terus.

Harini, tayar nak tercabut dah. Kebetulan?

3 inci je boleh jalaaaan, ok? Kene call Hegerfeld, postphone termin. Tak makan, tak tido, tak mandi, kene jalan 5km dengan notebook 5kg dalam cuaca gila babi panas bawak basikal pergi repair, pergi sekolah.

Motherfucker.

7 keturunan sapaaa aku nak sumpah ni cepaaaat jawab!!!

On the way balik rumah, laptop jatuh. Naik tingkat 4, only to realize phone hilang.

Cam babi x?

0 comments:

Post a Comment

 

i see butterflies with pistols Blak Magik is Designed by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet Distributed by The World's Hardest Game © 2008