Thursday 24 August 2006


things i said i wanted to try currently:

buat skin seniri from scratch (oh saya masih berada dalam neraka HTML)
buat nasi lemak
buat sushi
buat tomyam (walaupun tiada daun limau purut, ada rasa-rasa bacang dengan tomyam)
exercise (ehem, the weather's quite unpredictable, its either too hot or too cold)
hack my ipod (i'll wait till my warranty's up, if i hack it now, i'll void it)
upgrade my vaio (tunggu duit masuk)







as a burden of proof;





mari mari beli. yang ada sambal udang mahal sikit, tapi sama harga buleh dapat sambal ikan campur kangkung. heh. siap ada pinggan kampung lagi. mana landlord aku dapat aku pon tak tahu.









- aah tomorrow's going to be the last day of work.. man, to think that i actually had been putting up with my language hell, it was actually worth it. i never knew that people in the western actually have this kind of culture.

i mean, the way they 'guten morgen'ed us every single day without fail really impressed me. even in malaysia you don't have that. oh not only that, but as well as 'guten appetit', 'mahlzeit', 'tchuess', 'bis morgen'...to everyone. even to people that they don't know. man, i think i'm falling in love with this kind of lifestyle. aku nak bawak style ni pi melesia. bia orang kata aku gila, at least aku buleh bangga belaja jauh-jauh bawak balik yang elok.

not just that. thomas is sooooo exceptionally attentive. i asked him for help, and he stopped doing whatever he's doing and came to our place and explain until we understood every single word he's saying. and when we don't, he tried to say in english (although i got to admit, he's not THAT fluent, with he's typical german accent and stuff, which makes it even impressive, and comel all the same time). well, heheh, i OVER gave him the credits. not just him though, almost all of them. but he's the only one who stopped completely his work and entertained us at that very moment. mana nak jumpa orang macam tu? at least, to me, this is my first time.

alah. aku sangat sedih nak keluar daripada textronix. hmmm. tapi tak payah bangun pagi lagi dahh. jeng jeng.


- well anyways, hari senin kami buat nasi lemak untuk mat salleh-mat salleh di firma. iyaah dengan bangganya mereka jatuh cinta dengan makanan paling fofular di malaysia. HAHAHAHA siap mintak resipi. bukan itu sahaja malahan siap belaja apakah kayu manis, bunga lawang, daun pandan dan ...

tapi lagi bes tengok muka mat salleh tahan pedas tomyam aku. hari ini aku bawak tomyam-yang-tak-jadi-tomyam-sangat-sebab-tade-limau-purut pergi ke firma.

aku : sup ini mungkin agak pedas untuk tunas rasa orang eropah. *muka penuh serius*
boss : *rasa sup* emm lek je. penah rasa yang lagi pedas.'
aku : ohh bagus la. sebab saya masak ni pon, berkira-kira juga, sebab nak kasi kurang pedas.
yani : ....... *muka merah... berair-rair hidung*


selepas beberapa minit menelan tomyam, datang mamat kerek dan mamat-bapak-orang.

m.b.o : eh, ada apa ni?
aku : oo nak cuba?
boss : rasa la , ada maca-macam. ayam, udang, telur.. sedap. tak pedas sangat.
m.b.o : ye ke tak pedas? boss, kamu nampak berpeluh.
boss : mana ada.
aku : heheh.
yani : ...... *muka masih merah*
m.b.o : ok la. kita cuba.

sebentar selepas itu.

m.b.o : *rasa sup sesuap, lantas menoleh mukanya ke belakang* pedas nak mamposs. *terus mengambil roti dan ngap. sesuap sup, ngap sekali roti*
boss : pedas m.b.o??
m.b.o : ehhh mana adaaa...
boss : hmm kaka. maksud dia pedas la tu.
aku : iye saya tau.
yani : ....... *tutup muka merahnya dengan tisu yang selalunya digunakan untuk mengelap alatan.*

selepas makan, boss selalunya kembali ke mejanya untuk membaiki alatan. tapi pada hari ini, dia terus mencapai buah epal dan ngap. da melepak-melepak ditempat makan agak lama. HAHAHAHAHAHA
















moral value : jikalau pedas, katakan pedas. tak perlu mengontrol macho. walaupun jiwa terseksa melihat aku menelan sup dengan rileknya.



p/s: perbualan diatas telah dialihbahasakan seratus-peratus daripada bahasa german ke bahasa melayu.

0 comments:

Post a Comment

 

i see butterflies with pistols Blak Magik is Designed by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet Distributed by The World's Hardest Game © 2008